Mancraft - Sklep internetowy B2C/B2B Prestashop dla polskiego producenta ASG premium

  • Sklep internetowy
  • Wsparcie i rozwój

Shop Mancraft to sklep internetowy, umożliwiający sprzedaż zarówno detaliczną jak i hurtową dla pasjonatów specjalistycznego sprzętu ASG klasy premium. Naszym głównym zadaniem była migracja sklepu Prestashop 1.6 do Prestashop 1.7, odświeżenie warstwy wizualnej oraz wdrożenie nowych funkcjonalności i integracji.

O kliencie

Mancraft Airsoft to polska marka, która od 10 lat jest liderem w projektowaniu i produkcji najwyższej jakości sprzętu Airsoftowego. W swojej ofercie posiada rozwiązania do replik wielu wiodących na świecie producentów, prowadząc sprzedaż na każdym kontynencie zarówno za pomocą sklepu internetowego jak i sieci współpracujących dystrybutorów.

Posiadając zaawansowany park maszyn CNC, know-how i wieloletnie doświadczenie branżowe, produkty Mancraft spełniają najwyższe wymagania społeczności Airsoft, a marka zyskała uznanie na całym świecie.

Kraj

Polska

Data Realizacji

2021 - Obecnie

Branża

Projektowanie i produkcja sprzętu ASG

Zakres prac

Programowanie, wsparcie i rozwój, Projektowanie UX/UI

Wyzwanie i obszary działania

Klient zgłosił się do nas z działającym sklepem internetowym wykonanym w systemie Prestashop 1.6. Strona przez wiele lat nie była aktualizowana i dostosowywana do obecnych standardów e-commerce. Jednym z głównych problemów był brak odpowiedniego wyświetlania sklepu na urządzeniach mobilnych oraz skomplikowany proces zakupowy. Dodatkowo przez przestarzałą wersję Prestashop, strona miała znacznie ograniczone możliwości rozwoju, wykazując także braki w obszarze wydajności i bezpieczeństwa.

Migracja sklepu Prestashop, odświeżenie interfejsu, rozwój

Pierwszym krokiem koniecznym do zrealizowania założeń klienta była migracja sklepu z systemu Prestashop 1.6 do Prestashop 1.7 co umożliwiło zwiększenie wydajności i bezpieczeństwa systemu oraz otwarcie sklepu na nowe możliwości rozwoju. W tym celu wykonaliśmy nowy sklep internetowy wdrażając dotychczas wykorzystywane funkcjonalności i integracje, następnie przenieśliśmy bazę danych, bazę klientów, produkty oraz zamówienia, kończąc na wdrożeniu nowego, responsywnego szablonu i odświeżeniu warstwy wizualnej.

Po wykonaniu migracji skupiliśmy się na rozwoju sklepu o nowe funkcjonalności oraz optymalizacji procesu zakupowego.

Optymalizacja procesu zakupowego

W celu optymalizacji procesu zakupowego zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nową kartę produktu, wraz z wygodną galerią prezentującą zdjęcia wysokiej rozdzielczości oraz szybką płatnością PayPal Checkout. Wprowadziliśmy także zmiany na stronie głównej, a standardowy checkout Prestashop zastąpiliśmy rozwiązaniem One Page Checkout, znacznie skracając ścieżkę użytkownika od umieszczenia produktu w koszyku do finalizacji zamówienia.

Poprawie uległa także forma składania zamówień przez klientów hurtowych. Chcąc zoptymalizować ten proces wdrożyliśmy strefę zamówień B2B, umożliwiającą przeglądanie całej oferty sklepu w formie listy produktów umieszczonej na jednej podstronie. Dzięki tej funkcjonalności, klienci biznesowi mogą dokonać obszernego zamówienia za pomocą jednego kliknięcia ,,Dodaj do koszyka”, bez potrzeby długotrwałego przeglądania stron produktów lub bezpośredniego kontaktu z handlowcem.

Automatyzacje Prestashop 1.7

Specyfika działalności Mancraft wymagała wdrożenia automatyzacji. Tworzenie kont klientów biznesowych zostało zintegrowane z systemem VAT VIES, który automatycznie weryfikuje poprawność numeru NIP i statusu przedsiębiorstwa. Stany magazynowe oraz transakcje wraz z danymi dotyczącymi płatności i dostaw zintegrowane zostały z systemem Baselinker. Wdrożyliśmy także automatyzacje generowania i wysyłki miesięcznego raportu sprzedaży który przyśpiesza prowadzenie ksiąg rachunkowych.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa należało wprowadzić szereg dodatkowych zabezpieczeń w tym automatyzację certyfikatów na poziomie serwera i szyfrowanie całego ruchu, a także wdrożenie dodatkowych reguł i blokad. Założenie dalszych prac rozwojowych wymagało wdrożenia automatyzacji CI/CD oraz repozytorium Github, dzięki czemu istnieje pełna kontrola i standaryzacja wprowadzania zmian w kodzie.

Wdrożenie programu lojalnościowego dla Prestashop

W dalszych krokach wdrożyliśmy program lojalnościowy, dzięki któremu klienci Mancraft mogą dokonywać zamówień zbierając punkty za każdą wydaną kwotę. Wartość transakcji przeliczana jest zgodnie z założoną regułą, a punkty mogą być wymieniane na atrakcyjne gadżety Mancraft w tym czapki, chusty, kubki i smycze. Działanie programu lojalnościowego zostało dostosowane do działania dla wielu grup klientów, posiadających różne progi rabatów oraz walut sklepu.

Lista kluczowych funkcjonalności i automatyzacji

  • System weryfikacji VAT VIAS - automatyczna weryfikacja działalności klientów B2B podczas zakładania konta
  • Strefa zamówień B2B - umożliwiająca w łatwy sposób dokonywanie zamówień hurtowych
  • Program lojalnościowy - zbieranie punktów za zakupy z możliwością wymiany na nagrody i gadżety Mancraft
  • Automatyzacja generowania i wysyłki miesięcznego raportu sprzedaży
  • Dostosowanie sklepu do wymagań dyrektywy Omnibus
  • Konfiguracja opcji dostaw w zależności od grup klientów, adresu oraz języka sklepu
  • Wdrożenie bramek płatności wyświetlanych zależnych od waluty sklepu
  • Integracja sklepu z platformą do wysyłki e-maili transakcyjnych
  • Automatyzacja CI/CD - Proces wgrywania zmian ze środowiska testowego, zwiększający stabilną pracę systemu

Zastosowane technologie

Prócz silnika Prestashop 1.7 do realizacji sklepu dostosowaliśmy wiele sprawdzonych rozwiązań. Zagraniczna sprzedaż obsługiwana jest za pomocą bramek Stripe i PayPal, a wysyłka organizowana przez jednego z dostępnych operatorów DHL, Poczta Polska i UPS. Na Polski rynek wdrożyliśmy bramkę płatniczą PayU oraz wysyłkę do Paczkomatów InPost. Stany magazynowe oraz transakcje zintegrowane są z systemem Baselinker, a maile transakcyjne obsługiwane za pomocą platformy EmailLabs która gwarantuje najwyższy poziom dostarczania wiadomości. W celu zwiększenia bezpieczeństwa, zastosowaliśmy rozwiązanie Cloudflare eliminując niebezpieczny ruch oraz nieautoryzowany dostęp do wewnętrznych zasobów sieciowych.

Wykorzystane technologie

Integracje

Rezultat pracy i dalsze wsparcie

Wynikiem naszej pracy jest wielowalutowy sklep internetowy Prestashop, obsługujący płatność w walutach CAD, EURO, GBP, PLN, USD oraz dostawy niemal na całym świecie. Klienci sklepu Mancraft mogą cieszyć się nowym i funkcjonalnym sklepem oraz licznymi funkcjonalnościami ułatwiającymi składanie zamówień.

W ramach dalszej współpracy, sprawujemy opiekę nad bieżącym działaniem sklepu m.in. reagując na awarie oraz wprowadzając wymagane aktualizacje systemu. Nasze wsparcie obejmuje także prace optymalizacyjne (w tym optymalizacja doświadczeń użytkownika oraz wydajności), a także dalszy rozwój sklepu o nowe funkcjonalności i podstrony.

Opinia klienta

Dzięki pracy Webo mój klient osiągnął wyższe pozycje w wyszukiwarkach, poprawił satysfakcję użytkowników i zwiększył ich zaangażowanie. Firma proaktywnie zarządzała ryzykiem. i zapewniała alternatywne rozwiązanie, aby osiągnąć cele klienta. Ich szybkość reakcji i kreatywność były godne pochwały.

Radosław Cyganek

Executive - Proton Multimedia
Administrator IT - Mancraft

Potrzebujesz ekspertów do realizacji
sklepu internetowego?

Umów się na bezpłatną konsultację, porozmawiajmy!

Skontaktuj się z nami

-/ Nasze ostatnie realizacje

Zobacz nasze pozostałe realizacje sklepów www

Case study logoCase study image
  • UX/UI
  • E-commerce
  • Wsparcie

Sklep internetowy polskiego producenta dekoracji w oparciu o Prestashop i Tailwind CSS

Feeby to polski producent dekoracji działający na rynku od ponad 25 lat. Nasza współpraca polega na wdrożeniu, utrzymaniu sklepu, a także na rozwoju o nowe funkcjonalności.

Case study logoCase study image
  • UX/UI
  • E-commerce
  • Wsparcie/Rozwój

Thoro - Wsparcie i rozwój sklepu internetowego Prestashop polskiego producenta oświetlenia

Thoro jest producentem oraz autorską marką oświetlenia, łączącą doskonałe wzornictwo oraz trwałą jakość. Nasza współpraca polega na rozwoju sklepu o nowe funkcjonalności, wsparciu w przypadku awarii, optymalizacji technologicznej oraz projektowaniu i wdrażaniu nowych podstron.

Nasi klienci

Poznaj firmy które nam zaufały

Brand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logo
2024 Webo | All rights reservedPolityka prywatności