Mancraft - Sklep internetowy B2C/B2B Prestashop dla polskiego producenta ASG premium
Shop Mancraft to sklep internetowy, umożliwiający sprzedaż zarówno detaliczną jak i hurtową dla pasjonatów specjalistycznego sprzętu ASG klasy premium. Naszym głównym zadaniem była migracja sklepu Prestashop 1.6 do Prestashop 1.7, odświeżenie warstwy wizualnej oraz wdrożenie nowych funkcjonalności i integracji.
O kliencie
Mancraft Airsoft to polska marka, która od 10 lat jest liderem w projektowaniu i produkcji najwyższej jakości sprzętu Airsoftowego. W swojej ofercie posiada rozwiązania do replik wielu wiodących na świecie producentów, prowadząc sprzedaż na każdym kontynencie zarówno za pomocą sklepu internetowego jak i sieci współpracujących dystrybutorów.
Posiadając zaawansowany park maszyn CNC, know-how i wieloletnie doświadczenie branżowe, produkty Mancraft spełniają najwyższe wymagania społeczności Airsoft, a marka zyskała uznanie na całym świecie.
Kraj
Polska
Data Realizacji
2021 - Obecnie
Branża
Projektowanie i produkcja sprzętu ASG
Zakres prac
Programowanie, wsparcie i rozwój, Projektowanie UX/UI
Wyzwanie i obszary działania
Klient zgłosił się do nas z działającym sklepem internetowym wykonanym w systemie Prestashop 1.6. Strona przez wiele lat nie była aktualizowana i dostosowywana do obecnych standardów e-commerce. Jednym z głównych problemów był brak odpowiedniego wyświetlania sklepu na urządzeniach mobilnych oraz skomplikowany proces zakupowy. Dodatkowo przez przestarzałą wersję Prestashop, strona miała znacznie ograniczone możliwości rozwoju, wykazując także braki w obszarze wydajności i bezpieczeństwa.
Migracja sklepu Prestashop, odświeżenie interfejsu, rozwój
Pierwszym krokiem koniecznym do zrealizowania założeń klienta była migracja sklepu z systemu Prestashop 1.6 do Prestashop 1.7 co umożliwiło zwiększenie wydajności i bezpieczeństwa systemu oraz otwarcie sklepu na nowe możliwości rozwoju. W tym celu wykonaliśmy nowy sklep internetowy wdrażając dotychczas wykorzystywane funkcjonalności i integracje, następnie przenieśliśmy bazę danych, bazę klientów, produkty oraz zamówienia, kończąc na wdrożeniu nowego, responsywnego szablonu i odświeżeniu warstwy wizualnej.
Po wykonaniu migracji skupiliśmy się na rozwoju sklepu o nowe funkcjonalności oraz optymalizacji procesu zakupowego.
Lista kluczowych funkcjonalności i automatyzacji
- System weryfikacji VAT VIAS - automatyczna weryfikacja działalności klientów B2B podczas zakładania konta
- Strefa zamówień B2B - umożliwiająca w łatwy sposób dokonywanie zamówień hurtowych
- Program lojalnościowy - zbieranie punktów za zakupy z możliwością wymiany na nagrody i gadżety Mancraft
- Automatyzacja generowania i wysyłki miesięcznego raportu sprzedaży
- Dostosowanie sklepu do wymagań dyrektywy Omnibus
- Konfiguracja opcji dostaw w zależności od grup klientów, adresu oraz języka sklepu
- Wdrożenie bramek płatności wyświetlanych zależnych od waluty sklepu
- Integracja sklepu z platformą do wysyłki e-maili transakcyjnych
- Automatyzacja CI/CD - Proces wgrywania zmian ze środowiska testowego, zwiększający stabilną pracę systemu
Optymalizacja procesu zakupowego
W celu optymalizacji procesu zakupowego zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nową kartę produktu, wraz z wygodną galerią prezentującą zdjęcia wysokiej rozdzielczości oraz szybką płatnością PayPal Checkout. Wprowadziliśmy także zmiany na stronie głównej, a standardowy checkout Prestashop zastąpiliśmy rozwiązaniem One Page Checkout, znacznie skracając ścieżkę użytkownika od umieszczenia produktu w koszyku do finalizacji zamówienia.
Wykorzystane technologie
Integracje
Opinia klienta
Dzięki pracy Webo mój klient osiągnął wyższe pozycje w wyszukiwarkach, poprawił satysfakcję użytkowników i zwiększył ich zaangażowanie. Firma proaktywnie zarządzała ryzykiem. i zapewniała alternatywne rozwiązanie, aby osiągnąć cele klienta. Ich szybkość reakcji i kreatywność były godne pochwały.
Potrzebujesz ekspertów do realizacji
sklepu internetowego?
Umów się na bezpłatną konsultację, porozmawiajmy!