• Technologia

Czym jest konwersja w sklepie internetowym i co na nią wpływa?

Co to jest konwersja w sklepie?

Konwersja to nic innego jak procentowy wskaźnik odwiedzających nasz sklep, którzy wykonują pożądaną akcję (cel konwersji), np. dokonują zakupu produktu. To taka magiczna liczba, która mówi nam, ile osób spośród naszych gości staje się naszymi klientami. I oczywiście, im wyższa konwersja, tym lepiej!

Jakie mogą być cele konwersji? Są to m.in.:

  • Dokonanie zakupu produktu
  • Subskrypcja newslettera
  • Dodanie opinii o sklepie lub produkcie
  • Nawiązanie kontaktu mailowego lub telefonicznego
  • Założenie konta użytkownika

Co wpływa na konwersję?

  • Stan witryny - Nasza strona musi być przejrzysta, atrakcyjna i łatwa w obsłudze. Bardzo ważna jest także szybkość ładowania i wydajność, a bezpieczeństwo to priorytet - w końcu klienci podają nam m.in. dane osobowe i dane do płatności! Nie możemy także zapomnieć o podstawach takich jak odpowiednie wyświetlanie sklepu na urządzeniach mobilnych czy stosowanie odpowiednich funkcji zachęcających użytkownika do działania.
  • Jasna prezentacja oferty - Atrakcyjna oferta i przejrzyste warunki sprzedaży to podstawa bez której nie osiągniemy sukcesu. Zadbaj o kluczowe informację sprzedażowe, poinformuj użytkownika o Twojej przewadze konkurencyjnej, dodaj atrakcyjne zdjęcia produktu i opisy - osoby odwiedzające nasz sklep nie mogą mieć wątpliwości co i na jakich warunkach kupują.
  • User experience czyli doświadczenia użytkownika - Czy użytkownik w łatwy sposób porusza się po stronie? Czy z łatwością odnajduje się w katalogu produktów? Czy karta produktu ma odpowiednią architekturę informacji? Czy użytkownik intuicyjnie przechodzi przez proces zakupowy? To tylko kilka kluczowych pytań na których odpowiedź może pomóc nam w poprawie doświadczeń zakupowych.
  • Działania marketingowe - Skuteczna promocja, reklama i kampanie emailowe kierowane do odpowiedniej grupy docelowej mogą znacząco wpłynąć na konwersję. Dzięki nim kierujemy do sklepu odpowiednią grupę użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty.
  • Customer experience czyli doświadczenia klienta - Skuteczna sprzedaż w internecie wymaga najwyższych standardów obsługi klienta, od pierwszego kontaktu, przez obsługę sprzedażową, po opinie i rekomendację dotychczasowych klientów - wszystkie miejsca styku użytkownika z marką wpływają na to, jakim zaufaniem obdarzą nas potencjalni klienci.

Jak więc zadbać o konwersję w swoim sklepie?

  • Badaj dane: Analizuj statystyki, dowiedz się, gdzie klienci rezygnują z zakupów, a gdzie zostają. To pomoże zidentyfikować słabe punkty.
  • Testuj i optymalizuj: Przeprowadzaj testy A/B, aby sprawdzić, które zmiany na stronie przynoszą najlepsze efekty i dostosowuj swoją stronę.
  • Wsłuchuj się w klientów: Pytaj klientów o ich opinie i sugestie. To może dostarczyć cennych wskazówek.
  • Bądź cierpliwy: Wzrost konwersji to proces. Nie oczekuj błyskawicznych wyników, ale systematycznie pracuj nad polepszaniem swojego sklepu.
  • Rozwijaj się: Świat e-commerce jest dynamiczny. Śledź nowe trendy i technologie, obserwuj konkurencje i dbaj o atrakcyjność oferty - musisz być na bieżąco.

To tylko podstawowe informacje w tematyce konwersji - jest on złożony i wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Mimo wszystko warto się nad nim pochylić, czasem poprawa konwersji o ułamek procenta może przynieść długofalowe korzyści dla Twojego sklepu internetowego.

Udostępnij:

Potrzebujesz naszej pomocy lub wyceny projektu?

Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Skontaktuj się z nami

-/ Nasi klienci

Poznaj firmy które nam zaufały

Brand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logoBrand logo
2024 Webo | All rights reservedPolityka prywatności